søndag den 8. april 2012

Gå aldrig ned på udstyr.... eller sådan én har Price-brødrene nok ikke...

Jeg har i mange år haft en Kenwood køkkenmaskine, som jeg ikke var særlig glad for. Jeg synes dejen altid satte sig fast i kanten af skålen..... Så jeg havde længe drømt om at få råd til en Assistent Electrolux .(Sådan en koster dog snilt fra 3500 kr. til 4500 afhængig af udstyr).
Stor var min glæde da jeg for nylig fandt denne herlige køkkenmaskine på Retroen til 150 kr.
Den virker upåklagelig, men har desværre kun redskaber med til at lave kagedej, eller en blød brøddej... Så jeg er på jagt efter ekstraudstyr. Desværre passer dejkrogen til de nye Assistent Electrolux ikke.... men jagten er gået ind....på dejkrog og diverse andet udstyr....


Jeg er også i forhandlinger med min mor, som ejer en skøn gammel Ballerup Master mixer - og som har både dejkrog og kødhakker.....

Det er nogle skønne maskiner - og jeg kan egentlig godt lide tanken om at de er gamle, brugte og har været højt værdsatte gennem mange år....

2 kommentarer:

  1. Jeg har været så heldig at få en skøn orange og brun 70er udgave af min svigermor med dejkrog, rulle og dejskraber. I dag faldt jeg over en ekstra skål, dejkrog, rulle, dejskraber, kødhakker og pølsehorn. Desværre fandt jeg ud af, at kniven og skinnen yderst på kødhakkeren ikke var med. Så det er jeg på udkig efter nu. Håber jeg kan finde det, for det vil gøre det væsentligt nemmere at lave bl.a. vaniliekranse ;)

    SvarSlet
  2. Har du et ekstra pølsehorn er jeg køber

    SvarSlet