lørdag den 14. april 2012

Gulerodsuppe.....

Tjaa - Hvad der vejer tungest: at den nederste køleskabsskuffe trænger til at blive tømt eller at der er lavvande i madkasse, skal jeg ikke kunne sige, men fredagsdinneren blev en gulerodssuppe.


Jeg snittede
  • 1 løg, hakkede et hvidløg, rev et par cm ingefær og puttede i den store sauterpande.
Imens det sauterede ved middelvarme klargjorde jeg:
  • 6-7 gulerødder
  • 4-6 stk kartofler
  • 1 rød peberfrugt
  • 2 persillerødder 
  • 1 fennikel (fordi den var der!)

Rødder og grønsagerne blev skåret i 2 cm. store stykker og blev puttet i sauterpanden, og stegte med ca. 5 minutter inden jeg :
Hældte kogende vand over så det dækkede og puttede et par tsk Herbamare-bouillon ved.
Jeg smagte til med salt, peber, lidt citron og lidt Pimentón fra Barcelona...
Da grønsagerne var møre, satte jeg stavblender i gryden og blendede godt og grundigt....

Jeg lavede et par ostebrød til bare for at tænderne også kunne komme lidt på arbejde....

En ganske ok aftensmad fyldt med grønsager. Den kunne godt spices lidt mere op med spidskommen, garam masala o.l. Jeg kunne have ristet græskarkerner eller bacon til eller serveret en klat creme fraiche eller skyr til... men det gør jeg så bare næste gang,

Junior udtrykte ingen begejstring - og ville sikkert ikke given denne ret mange stjerner, men det var jo ret forventeligt, med alle de grønsager i.

Jeg var nu ganske godt tilfreds....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar