onsdag den 25. april 2012

Kokosæbleskiver med chokolade i


Det er jo egentlig ikke sæson for æbleskiver. Dem plejer vi at nyde i lange baner i december måned, men for nylig lånte jeg en bog på biblioteket om æbleskiver. Den er fyldt med anderledes og meget overraskende opskrifter på hvad man kan putte i æbleskiver. Jeg havde afleveret den igen, men da datteren foreslog at vi lavede æbleskiver, så prøvede jeg at rekonstruere en opskrift med kokossmag.

Jeg lavede en dej af:
2 æggeblommer der blev pisket med 3-4 spsk sukker.
Heri blev der blandet 2 dl. kokosmælk og 70 g smeltet smør
De tørre ingredienser: ca 125 g. mel, 1 tsk bagepulver, 3 håndfulde kokosmel, korn fra 1 vaniljestang blev blandet og puttet i æggeblandingen.
2 æggehvider blev pisket og vendt i dejen.

Æbleskiverne blev stegt på panden og i ca. halvdelen puttede vi et lille stykker mørk chokolade i, inden vi drejde dem rundt en sidste gange.

Jeg puttede en håndfuld ekstra kokos og sukker i efter første hold æbleskiver - og jeg tror bestemt, at vi prøver med hvid chokolade næste gang.... De smagte skønt.......

Jeg må vist hellere låne bogen igen og tjekke ud om jeg ramte rigtig - og måske få gode ideer til flere varianter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar