søndag den 1. april 2012

Hjemmelavet Ravioli

Jeg havde også købt et raviole-jern eller ravioli-stempel i Barcelona...
Den måtte vi også prøve i dag.
Fyld:
Jeg mixede to mozarellaoste, lidt ristet chorizo, forårsløg, hvidløg, nogle blade rucula med min fantastiske Bamix-stavblender. Det blev stillet i køleskabet et par timer.



Pasta
Først lavede jeg en pastadej af 8 dl. durummel og 4 æg + lidt olie + en moset grillet peberfrugt, for at give det lidt farve.
Lav et krater af durummelet,  knæk de 4 æg i krateret, pisk med en gaffel til det ikke giver mening mere og ælt dejen, længe - lidt længere og så lige 5 minutter mere.
Læg det i en plastikpose eller film i køleskabet en halv times tid.
Find pastamaskinen frem. Drys durummel over det hele og sæt så datteren til at køre pastadejen igennem til lange lasagneplader.



Så lagde vi små klatter af fyldet på den ene halvdel af de lange lasagneplader og foldede den anden halvdel over, klemte luften væk rundtom fyldet og "stemplede" de runde ravioli'er ud med det fine ravioli jern.



Faktisk meget nemt og relativt hurtigt......

Vi smækkede også lige en pesto sammen af bredbladet persille, parmesan, mandler, olivenolie, salt og peber og lidt hvidløg....

Raviolierne blev kogt i ca. 5 minutter og serveret med små klatter pesto til. De blev medbragt som Lærkeredens forretsbidrag til et venskabeligt sammenskudsgilde..

Ret så lækkert. Næste gang tror jeg, jeg vil udskifte rucula'en med bredbladet persille, og måske vende raviolien i pestoen - måske kan den også bære en flødesauce... men det vil tiden vise..

1 kommentar:

  1. Wow det ser lækkert ud, det må jeg prøve en af dagene :-)

    SvarSlet