mandag den 30. april 2012

Ramsløgpesto - jamen selvfølgelig


Det varer ikke længe før ramsløgssæsonen er slut, og selvom det næsten er så trendy at lave noget med ramsløg, at man næsten burde renoncere, så kan jeg faktisk godt lide smagen af løgene - altså i meget passende doser og på rette tid og sted.
Da jeg både var i forårs- og husmorhumør i dag, så sørgede jeg for at hundens luftetur gik forbi den lille skov, hvor skovbunden bugner af ramsløg - blomsterne er liiiiiiige ved at springe ud..


Jeg har blendet løgene med Seniors hjembragte parmesan, en god rapsolie, en stor håndfuld hasselnødder (var udgået for mandler) og godt med salt og peber....
Blandingen er puttet i små dåser som skal fryses, hvis ikke jeg finder på at forære dem væk inden de når ud i skuret.......
Så er der en hurtig blanding til forsommerens kartoffelsalater.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar